Dolomitenmann

Dolomitenmann

Nejtěžší, nejtvrdší a hlavně nejextrémnější adrenalinový sport pravděpodobně na celém světě. To vše splňuje tento extrémní závod zvaný Dolomitenmann. Závod se koná již od roku 1987 a každoročně se ho účastní více a více čtyřčlenných mužstev. Pro svou obrovskou náročnost je určen jen mužům. Vše se odehrává v Dolomitech, v Rakouském městečku Lienz, které leží u Italských hranic. Každoročně přitahuje i více diváku, letos rekordních 28 tisíc, a s nimi i velkou dávku adrenalinu, emocí, zábavy pro diváky, ale často i krev a velká zranění. I tak je ale Dolomitenmann velice atraktivní závod ve čtyřech disciplínách, který není určen pro normální smrtelníky.

Počasí

Hlavním faktorem, který často rozhoduje dění v závodech i výsledky samotné, je počasí. A to, vzhledem k tomu, že se vše odehrává ve vysokých horách, je velmi proměnlivé a nevyzpytatelné. Závodilo se zde už v úporných mrazech, ale i ve 40-ti stupňových vedrech. Těžko říct, co je pro závodníky lepší?! Ideální ale asi nejsou ani trvalé lijáky, sněhové vánice nebo vichřice. Účastníci závodu si podle toho asi nemají příliš co vybírat, ale paradoxně to je láká do Dolomitů ještě více, závod může začít…

Dolomitenmannský Běh

První člen štafety se tedy vydává na 13 kilometrů dlouhý běh. Vybíhá z náměstí v Lienz, které leží v nadmořské výšce 678 metrů. Odtud se musí dostat na stanoviště lanové dráhy a dále na kopec Schober Köpfel, který má 2278 m.n.m. Převýšení celé trasy je tedy 1600 metrů. Účastníci při tom musí proběhnout všemi kontrolními stanovišti a orientují se podle žlutých značek. Už tento běh hodně závodníku nezvládne, a ti, co doběhnou, předají štafetu dál.

Dolomitenmann a Paragliding

Když letec dostane štafetu, ihned se rozbíhá a skáče dolů z kopce Schober Köpfel. Vzdušnou čarou letí 5 – 7 km a přistává na louce, která je ve výšce 1000 m.n.m. To ale zdaleka není vše. Závodník i se svým padákem musí vyběhnout velmi příkrý, asi 120 metrů vysoký kopec. Odtamtud se znovu rozbíhá a skáče. Tentokrát je jeho let o něco kratší. Přistává na ploše fotbalového hřiště, které má nadmořskou výšku 714 metrů. Takže letí dolů asi dalších 400 metrů. Pokud letcům nevyjde počasí, tak někdy může jít skutečně i o život. Pak ještě musí uběhnout i s padákem asi poloviční okruh kolem stadionu a konečně už předat štafetu.

Divoká Voda Dolomitenmannů

A přichází asi fyzicky nejnáročnější část. Po předání štafety se hlavní aktér vydává asi na 100 metrový běh k řece Drau, kterou následně musí přeplavat. Na jejím druhém konci je totiž stanoviště s loďmi. Poté se svým kajakem musí absolvovat šestimetrový skok, který asi ani běžní kajakáři nedělaji denně, ze skály do řeky a boj začíná. Na kanoistu už čeká pětikilometrová trať, která je navíc plná překážek. Závodník jimi všemi musí projet. Řeka Drau je také velmi náročná a neustále se zde střídají proudy po i proti proudu. Když už jí jezdec na kánoi zvládne projet celou, musí vyběhnout ještě krátké stoupání, kde už na předávku čeká poslední člen štafety.

Horská kola

Zde už se své role ujímá cyklista a jeho horské kolo. Start trati je z Tyrolského mostu, který je ve výšce 670 m.n.m. Následně musí cyklista vyjet přes 1300 metrů až do nadmořské výšky 2057 metrů, na kopec Hochsteinkreuz. A po náročném stoupání musí sjet 11 kilometrů dolů přes obávanou lyžařskou sjezdovku H2000 a nesmí přitom zapomenout i na projetí brankami. Celkově po 13-ti kilometrové jízdě se závodníci dostávají zpět na náměstí v Lienz, kde závod začal a pro ty, co dojeli, konečně skončil.

V Dolomitenmannu Vyhrává Nejlepší

Tohoto závodu už se účastnil nejeden mistr světa či Evropy z různých disciplín, avšak ani to nevede k zaručenému úspěchu týmu. Celá trať je totiž velmi nevyzpytatelná. Z Čechů vynikl především lyžař Jiří Magál, který běžel a všechny překvapil svým vítězstvím. Závodu se každoročně účastní nad 110 týmů. Závodí se v kategorii profi i amatér. Nejúspěšnější bývají mezinárodní týmy, jako třeba Kolland Topsport nebo Red Bull. Neztrácí se ovšem ani české barvy, naši reprezentanti končí každoročně na stupních vítězů, dokonce v obou kategoriích. Mezi naše nejúspěšnější týmy můžeme zařadit Škoda Auto, Radegast či Fackelmann. Vítězná štafeta si odnese prémii asi 7500 Euro. Samotní vítězové jednotlivých úseků soutěží o velmi lukrativní ceny v hodnotě přes 20 000 Euro. To však pro ně nejsou jediné ani hlavní taháky soutěže. Dolomitenmann přitahuje závodníky svými extrémními a adrenalinovými podmínkami, bojuje se hlavně o velkou čest a slávu. Každý, kdo tento závod dokončí, je vlastně vítěz!

prozdravi.cz

Autor: Sobik

Sdílet tento příspěvek na

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *