Audi R8 TDI Le Mans

Po první studii R8 V12 TDI přichází další model. Pro koncern Volkswagen je marketingová síla značky TDI velice důležitá. Pro její posilování je schopná udělat snad téměř cokoliv.

Dostat naftové motory mezi výkonné sportovní coupe bude stát hodně námahy. Ale není to nemožné.

Už dlouho se očekává vstup vznětového dvanáctiválci do nejvyšší společnosti osobních vozidel. Momentálně je premiéra nejvíce očekávána od automobilky Audi. Ta tento motor již dvě roky testuje na závodních tratích a snaží se již teď posílit jeho jméno.

Prozatím se prodává coupe se zážehovým osmiválcem FSI o objemu 4,2 litru. A nyní přichází čas nafty. Dvanáctiválcový vidlicový šestilitrový motor V60° s blokem ze šedé litiny pochází z modulární stavebnice vznětových motorů. Písty i rozteč válců se schoduje s šesti- a osmiválcovým motorem TDI. Řetěz simplex je uložen vzadu a pohání čtyři váčkové hřídele. Jejich uložení vyztužuje opěrná žebřinová konstrukce. Vysokotlaká naftová čerpadla Bosch i olejové pumpy jsou roztáčena stejným způsobem. Vstřikování Common Rail používá piezoelektrické vstřikovače s osmiotvorovými triskami a pracuje s tlakem až 2000 barů.

Nechybí velký mezichladič a dvojice částicových filtrů, díky nim jednotka plní již dnes emisní normou Euro VI (platnou až od roku 2014). Přetlak je vyvíjejí dvě turbodmychadla až do hodnot 2,6 baru. Tento motor zřejmě čeká ještě dlouhý život. Kompresní poměr 16 : 1, točivý moment je 1000 newtonmetrů, nejvyšší výkon je 368 kW. Akcelerace z 0 – 100 dosáhne hodnoty 4,2 s a nejvyšší rychlost by měla bez problémů překonat 300 km/h.

Autor je redaktorem serveru Autozone

prozdravi.cz

Autor: Autozone

www.autozone.cz

Sdílet tento příspěvek na

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *